144946485323422969755463641732952519176414n

Zapraszamy do uczestnictwa w warsztacie pt. „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu”, który odbędzie się 07.10.2016.

Podczas warsztatu uczestnicy poznają metody weryfikowania pomysłów biznesowych i nauczą się projektować testy dotyczące hipotez (weryfikowanie problemu, weryfikowanie rozwiązania i testowanie MVP) zgodnie z metodą Running Lean. Ponadto, w części warsztatowej uczestnicy zaprojektują i przeprowadzą swoje pierwsze badania.

Warsztat będzie składał się z 4 części:
a) pierwsza – część teoretyczna w trakcie której uczestnicy poznają podstawowe założenia stawiania hipotez i ich weryfikowania - zgodnie z metodą Running Lean;
b) druga – części praktyczna w trakcie której uczestnicy krok po kroku nauczą się jak stawiać hipotezy biznesowe w oparciu o przygotowany wcześniej Lean Canvas przykładowego biznesu (case study);
c) trzecia – część teoretyczno – praktyczna – której celem będzie zapoznanie uczestników z metodami wykorzystywanymi do badania potrzeb użytkowników i testowania hipotez biznesowych;
d) czwarta – część praktyczna podczas której uczestnicy będą mieli możliwość zaprezentowania efektów swojej pracy. W trakcie części czwartej warsztatu zostaną również przedstawione inne metody badawcze oraz omówione zostaną ewentualne błędy popełnione przez uczestników podczas realizacji badań potrzeb użytkowników.

Zapewniamy materiały szkoleniowe, a także serwis kawowy przed rozpoczęciem warsztatu i lunch.

Harmonogram:
08:00 – 08:30 – rejestracja (i serwis kawowy, pączki, croissanty);
08:30 – 09:00 – projekt „Platforma Startowa TechnoparkBiznesHub" prezentacja podstawowych założeń i dyskusja;
09:00 – 09:35 - I cz.: Część teoretyczna mówiąca o stawianiu i weryfikowaniu hipotez, a także metodach badawczych;
09:35 – 09:45 – PRZERWA KAWOWA;
09:45 – 13:55 – II cz.: Część praktyczna warsztatu polegająca na pracy zespołowej - stawianie hipotez;
13:55 – 14:15 – LUNCH;
14:15 – 15:00 – III cz.: Część teoretyczno – praktyczna której celem będzie zapoznanie uczestników z metodami badawczymi wykorzystywanymi do testowania hipotez;
15:00 – 15:30 – IV cz.: Część praktyczna warsztatu podczas której uczestnicy zaprezentują i omówią efekty pracy poszczególnych zespołów projektowych.
15:30 – 16:15 - udzielanie indywidualnych bądź grupowych konsultacji osobom, które brały udział w warsztatach. Czas trwania tych konsultacji w zależności od potrzeb uczestników.
Zapraszamy osoby indywidualne jaki i zespoły (z zaznaczeniem, że każdy uczestnik zespołu musi zgłosić się indywidualnie).

WAŻNE !!!: Warsztat jest kontynuacją poprzedniego kreatywnego piątku,
w związku z czym osoby, które uczestniczyły w poprzednim warsztacie prosimy o zabranie ze sobą DIAGRAMU MODELU BIZNESOWEGO LEAN CANVAS.
Osoby, które nie brały udziału w poprzednim warsztacie prosimy o zapoznanie się z PREZENTACJĄ.

REJESTRACJA: http://kreatywny-piatek-rarr.evenea.pl/

Termin zgłaszania do 06.10.2016 do godz. 14:00.

Zgłaszając się do uczestnictwa w warsztacie pt. „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu” osoba zgłaszająca się równocześnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia procesu rejestracji/rekrutacji oraz wyraża zgodę na wykonanie dokumentacji fotograficznej podczas warsztatów oraz publikację dokumentacji w mediach społecznościowych.
W razie pytań służymy pomocą. Nasze dane do kontaktu:
- Mateusz Klimczak spec. ds. marketingu i promocji;
- Agnieszka Florek, koordynator regionalny projektu;
tel. 17 773 68 43, mail: startup@rarr.rzeszow.pl

Warsztat pt. „Testowanie hipotez zawartych w modelu biznesowym startupu” organizowany jest przez RARR S.A. w ramach cyklu wydarzeń startupowych: kreatywny piątek projektu „Platforma Startowa TechnoparkBiznesHub".

Poniżej przedstawiamy więcej informacji odnośnie zakresu i programu.
Pierwszym krokiem do stworzenia startupu jest pomysł (na produkt lub usługę), drugim krokiem opisanie pomysłu w formie prostego modelu biznesowego np. Lean Canvas lub Business Model Canvas. Kolejny jest jednak najważniejszy: trzeba sprawdzić, czy przyjęte hipotezy dotyczące pomysłu na biznes są zgodne z prawdą i czy rzeczywiście produkt (usługa) realizuje potrzeby lub rozwiązuje problemy użytkowników (klientów), jak obecnie potencjalni odbiorcy zaspokajają swoje potrzeby, jakimi kanałami można najlepiej do nich dotrzeć. Odpowiedzi na powyższe pytania i weryfikacja hipotez określonych np. w Lean Canvas to milowy krok w tworzeniu każdego startupu. Już podczas pierwszej weryfikacji opracowanych pomysłów i założeń z użytkownikami, rynkiem i konkurencją okazuje się bardzo często, że założenia te były inne - np.: zbyt optymistycznie została określona wielkość rynku docelowego, a zakładani odbiorcy korzystają z innych kanałów komunikacji niż zostało to założone w przyjętym modelu, lub są gotowi zapłacić inną (niższą) kwotę od tej, która wyceniona została za oferowany przez startup produkt czy usługę.