Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A angażuje się w pomoc dla potrzebujących. Z inicjatywy pracowników RARR-u i zbiórki, w którą włączyli pracownicy oraz właściciele firm z PPN-T AEROPOLIS, Preinkubatora Akademickiego i Inkubatora Technologicznegom zostały przygotowane dwie szlachetne paczki dla potrzebujących rodzin. Ich wartość wyniosła 7300 zł. W grudniu br. agencja włączyła się także w organizację akcji „Wyjdź przed Szereg Rzeszów”.
W tym roku pracownicy RARR S.A. postanowili włączyć się w ogólnopolską inicjatywę Szlachetna Paczka. Jest to dobrze znana akcja społeczna organizowana od 2000 roku przez Stowarzyszenie Wiosna; jej pomysłodawcą jest ks. Jacek Stryczek.
Pracownicy RARR S.A. wybrali dwie rodziny z okolic Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego AEROPOLIS, którym udzielili wsparcia. Pierwsza rodzina to pani Katarzyna (28 l.) samotnie wychowująca dwuletnią córkę Monikę. Pani Katarzyna ze względu na opiekę nad dzieckiem nie może pracować, a na żłobek dla dziecka jej nie stać.
Druga rodzina to pani Grażyna (41 l.) wraz z mężem Wojciechem (43 l.), wychowujący siedmioro dzieci - Dominika (13 l.), Karolinę (12 l.), Szymona (11 l.), bliźniaków- Huberta i Filipa (10 l.), Fabiana (6 l.) i Olę (4 l.). Ich syn Szymon cierpi na spastyczność czterokończynową i wymaga stałej opieki, której podejmuje się pani Grażyna. Opiekuje się również najmłodszymi dziećmi, co uniemożliwia jej podjęcie pracy.
Każda z rodzin określiła swoje potrzeby, na które w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A były zbierane datki. Łącznie uzbierano kwotę 7300 zł. Cała kwota została przeznaczona na zakup potrzebnych produktów dla tych rodzin. W Auchan Krasne zakupiono m.in. sprzęt AGD, żywność, artykuły szkolne, ubrania, obuwie, środki czystości, środki chemiczne i upominki dla najmłodszych (klocki LEGO, lalki, gry itp.).
Paczki już zostały przekazane rodzinom
- Udział w akcji Szlachetna Paczka to dla nas zaszczyt. Cieszymy się, że wspólnymi siłami mogliśmy wspomóc przed świętami Bożnego Narodzenia dwie rodziny, a radość jest tym większa, że udział w tworzeniu paczek mieli zarówno pracownicy RARR-u, jak i pracownicy oraz właściciele firm z Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego AEROPOLIS, Preinkubatora Akademickiego i Inkubatora Technologicznego - mówi Mariusz Bednarz, prezes RARR S.A. - Mamy nadzieję, że paczki, które przygotowaliśmy, poprawią jakość życia obu rodzin oraz uczynią ich święta bardziej radosnymi.
Mariusz Bednarz dodaje, choć zadaniem RARR-u jest przede wszystkim wspieranie przedsiębiorczości osób i firm z Podkarpacia, to agencja chętnie angażuje się w akcje społeczne. - Za rok znów weźmiemy udział w Szlachetnej Paczce i liczymy, że inni pójdą za naszym przykładem - mówi prezes RARR S.A.
Zarząd RARR-u dziękuje za zaangażowanie wszystkim darczyńcom, a szczególnie pracownikom RARR S.A., pracownikom firm zlokalizowanych w Preinkubatorze Akademickim oraz w Inkubatorze Technologicznym AEROPOLIS, a także właścicielom firm z Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego: Akces-MED Sp. z o.o., FIBRAIN Sp. z o.o., Agencja Filmowa ISKRA Damian Szczepek, J.P.B. Systeme Sp. z o.o., Cervi Robotics Sp. z o.o., PnP Systems Sp. z o.o., BRMS Sp. z o.o., DKK Development, MECAFI Polska Sp. z o.o., South Bay Solutions Sp. z o.o., Cadway Automotive Sp z o.o., POETON Polska Sp. z o.o. oraz SMI Communication Sp. z o.o. Podziękowania kieruje także do pani Anny Skoczylas, asystentki dyrektora Auchan Krasne za zaangażowanie, życzliwość i wszelką pomoc, oraz Łukasza Bisa, koordynatora Szlachetnej Paczki za współpracę przy organizacji akcji.
3400 zł dla hospicjum dzięki „Wyjdź przed szereg Rzeszów”
Drugą akcją charytatywną, w organizację której włączyła się Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, była konferencja „Wyjdź przed Szereg Rzeszów”. Odbyła się ona na początku grudnia w Inkubatorze Technologicznym AEROPOLIS, a jej tematem przewodnim była przedsiębiorczość, inspiracja oraz rozwój osobisty. Wystąpiło 6 doświadczonych prelegentów - mistrzyni świata Iwona Nieroda, przedsiębiorcy: Bartosz Wróblewski, Andrzej Lesiak i Kinga Dudzińska, specjalista od social media Szymon Mierzwa oraz Tomasz Gulak – pomysłodawca i inicjator wydarzenia. Prelekcje dotyczyły obszarów sprzedaży, sportu, motywacji. Tematem przewodnim wystąpień było hasło „Życie to droga”, do którego często nawiązywali mówcy.
Cały dochód ze sprzedaży biletów został przekazany na zakup prezentów świątecznych dla Podkarpackiego Hospicjum dla dzieci w Rzeszowie. W sumie zebrane zostało 3400 zł. Dodatkowo na wydarzeniu można było zarejestrować się do bazy dawców szpiku kostnego DKMS, zostawiając wymaz z jamy ustnej.