Specjaliści od promowania marki w Internecie poprowadzą bezpłatne warsztaty dla przedsiębiorców i mieszkańców regionu podczas kolejnej edycji Akademii Aeropolis. Uczestnicy dowiedzą się m.in. jak promować markę w Google i sieciach społecznościowych, aby działania te przyniosły korzyści firmie i były ciekawe dla odbiorców. Akademia Aeropolis odbędzie się 18 kwietnia w Inkubatorze Technologicznym w Jasionce. Aby wziąć w niej udział, trzeba się zarejestrować.
- Akademia AEROPOLIS jest ważnym wydarzeniem w kalendarzu Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego AERPOLIS. Jest to cykl spotkań adresowanych do przedsiębiorców, mieszkańców naszego regionu, prowadzonych przez najlepszych trenerów, specjalistów w swoich branżach- mówi Mariusz Bednarz, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. - Celem akademii jest edukacja mieszkańców i przedsiębiorców w różnych obszarach biznesu. Chcemy, aby dzięki tym cyklicznym spotkaniom otrzymali wiedzę niezbędną do rozwijania biznesu.
Podczas pierwszej edycji akademii wystąpili Marek Skała i Tomasz Hermaniuk, którzy dzielili się ze słuchaczami informacjami o podstawowych technikach i narzędziach wpływu w biznesie oraz skutecznym wpływaniu na osiąganie biznesowych celów. Pierwsza edycja cieszyła się sporą frekwencją. Druga edycja odbędzie się 18 kwietnia, zaś kolejna pod koniec 2018 roku.
Jak i dlaczego warto promować markę u największych graczy
Drugą - bezpłatną dla uczestników - edycję Akademii Aeropolis zdominuje tematyka promocji marki w Google i mediach społecznościowych, którą to RARR S.A. realizuje w partnerstwie z Veneo Sp. z o.o.
- Podczas prelekcji skupimy się na promocji marki w Google i social mediach, zwłaszcza na Facebooku. Google i Facebook to dwaj najwięksi gracze mediowi w Polsce, którzy zostawiają w tyle duże, popularne serwisy, jak np. Interia, Onet czy Wirtualna Polska – wyjaśnia Krzysztof Kobylarz z Veneo Sp. z o.o. - Są to gracze, którzy wiedzą najwięcej o użytkownikach i mogą ich posegmentować, np. pod względem behawioralnym, geograficznym czy demograficznym. Wiedzą nawet to, co użytkownicy będą chcieć wiedzieć za chwilę, bo tak dokładnie analizują ich zachowania w sieci. Dzięki tym informacjom, firmy mogą skierować reklamę do tych odbiorców, którzy ich najbardziej interesują. Co więcej, reklama u tych graczy nie jest agresywna. Nie przeszkadza, nie zasłania treści, nie wymaga zamykania wyskakujących okienek.
Krzysztof Kobylarz dodaje, że treści zawarte w prelekcjach będą tak konstruowane, aby słuchacze akademii jak najwięcej dowiedzieli się o efektywnej promocji marki w sieci.
Profil marki na Facebooku – o czym trzeba wiedzieć
W panelu prowadzonym przez Julię Feliks z Veneo pt. „Sieci społecznościowe: Social Media (Facebook, Instagram)- prowadzenie profili i kampanie reklamowe”będzie mowa m.in. o ekosystemie Facebooka i o tym, jak skutecznie prowadzić tutaj działania; o treściach, jakie kocha Facebook i jak skutecznie prowadzić na nim profil marki. Słuchacze dowiedzą się, czym jest tajemniczy algorytm Edge Rank i co oznaczają ostatnie zmiany w algorytmie.
Julia Feliks będzie wyjaśniać zasady prowadzenia konkursów na Facebooku oraz możliwości targetowania reklamy. Opowie także o tym, jak podbić „serduszka” użytkowników Instagramu, czy warto na tej platformie prowadzić profil firmowy, jak dodawać hashtagi i czy inwestować w reklamę na IG.
Jak tworzyć wartościowy kontent i reklamować się w Google?
Sylwia Woźniak z Veneo w panelu pt. „Siła Content Marketingu i konsumpcja treści przez użytkowników – kilka słów jak budować angażujący content wokół marki/produktu” skupi się na wyjaśnieniu, jak budować angażujące treści, by dotrzeć do grupy docelowej. Będzie też mowa o budowaniu person, tworzeniu strategii oraz contencie, który wyróżniana tle konkurencji.
W drugiej części spotkania Piotr Dębowski z Veneo będzie wyjaśniał zasady pozycjonowania w Google oraz reklam w ekosystemie Google. Pokaże, jakie są możliwości analityki oraz optymalizacji reklam dzięki dostępnym narzędziom monitorującym.
- Pokażę konkretne przykłady efektów optymalizacji, powiem na co warto zwracać uwagę przy pozycjonowaniu, przedstawię system reklamowy Google Adwords. Pokażę, jak szerokie możliwości reklam można zastosować dzięki temu narzędziu, by szybciej osiągnąć swoje cele sprzedażowe - zapowiada Piotr Dębowski.– Jeśli masz bloga, sklep czy statyczną stronę internetową, to niezależnie od tego, czy cel strony jest prywatny, czy biznesowy, potrzebujesz Google Analytics. Poznasz jego możliwości, by świadomie kierować przekaz do swoich użytkowników.Narzędzie Google Analytics może być kluczem do sukcesu, jeśli chcesz dłużej zatrzymać czytelników na blogu lub poprawić wyniki sprzedaży, zwiększając ilość konwersji.
Ze względu na duże zainteresowanie udziałem w akademii oraz ograniczoną ilość miejsc, organizatorzy zachęcają do rejestracji na stronie https://akademiaaeropolis.evenea.pl/. Rejestracja trwa do 12 kwietnia, decyduje kolejność zgłoszeń.Kontakt tel. 17 773 68 32 (w godzinach 07.00-15.00) lub padamska@rarr.rzeszow.pl
Program Akademii AEROPOLIS
„Jak zadbać o markę w internecie, czyli skuteczna promocja w Google i mediach społecznościowych”
środa, 18 kwietnia
sala konferencyjna głównego budynku Inkubatora Technologicznego (Jasionka 954, Bud. IT).
Partnerem wydarzenia jest Veneo Sp. z o.o.
09.30 Rejestracja uczestników i powitalna kawa
10.00 Otwarcie Akademii Aeropolis
10.10 Sieci społecznościowe: Social Media (Facebook, Instagram). Prowadzenie profili i kampanie reklamowe - Prowadząca: Julia Feliks
10.55 Siła content marketingu i konsumpcja treści przez użytkowników - kilka słów jak budować angażujący content wokół marki/produktu - Prowadząca: Sylwia Woźniak
11.40 Przerwa kawowa
11.55 Google: pozycjonowanie w wynikach organicznych oraz reklama w całym ekosystemie Google (wyszukiwarka, Youtube, Gmail, GDN)- Prowadzący: Piotr Dębowski
12.40 Możliwości analityki i optymalizacji reklam dzięki narzędziom monitorującym- Prowadzący: Piotr Dębowski
13.25 Lunch i networking