Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza na czterodniowe warsztaty „Przedsiębiorczość w pigułce”. Podczas popołudniowych zajęć, które poprowadzą praktycy i eksperci w dziedzinie planowania finansów, prawa oraz marketingu, każdy uczestnik przygotuje dobry plan dla własnej firmy. Warsztaty rozpoczynają się już 21 października, a zapisy trwają do 17 października!
 
20 godzin szkolenia może zdecydować o sukcesie młodej firmy. Właśnie tyle trwają warsztaty „Przedsiębiorczość w pigułce”, które już po raz trzeci organizuje Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. W ciągu czterech dni, od 21 do 24 października, uczestnicy dowiedzą się, jaką formę działalności gospodarczej wybrać, zaplanują finanse i pod okiem eksperta przeprowadzą symulację pierwszych miesięcy działalności na specjalnie opracowanych arkuszach. Warsztaty dostarczą praktycznej i niezbędnej wiedzy osobom, które planują rozpocząć działalność gospodarczą, myślą o biznesie bardziej tradycyjnym i niekoniecznie innowacyjnym. 
 
Tematyka trzeciej edycji warsztatów została lekko zmodyfikowana. Trenerzy skupią się na zagadnieniach, które uczestnicy poprzednich spotkań wskazali w ankietach jako najbardziej istotne dla początkujących przedsiębiorców. 
 
- W nowej formule warsztatów skupimy się na dwóch rodzajach działalności: jednoosobowej działalności gospodarczej i spółce z ograniczoną odpowiedzialnością. Takie najczęściej zakładają osoby decydujące się na swój pierwszy biznes. Dlatego szczegółowe omówione zostaną aspekty prawne prowadzenia takich firm. Skupimy się również na umowach zawieranych z kontrahentami, usługodawcami, innymi przedsiębiorcami. Mniej czasu poświęcimy natomiast zagadnieniom administracyjnym i zatrudnianiu pracowników, ponieważ te sprawy najczęściej powierzane są firmom księgowym - mówi Barbara Kostyra, dyrektor Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego AEROPOLIS. – Na warsztaty przez trenera panią dr Martę Czyżewską został przygotowany specjalny arkusz kalkulacyjny, na którym uczestnicy będą mogli przeprowadzić symulację początków działalności firmy. Pozwoli to zaplanować, ile usług czy produktów należy przewidzieć do sprzedaży np. na przestrzeni miesiąca, aby pokryły wszystkie koszty operacyjne, dały zysk i pozwoliły firmie przetrwać na rynku – opisuje dyrektor Kostyra.  
 
Szkolenie obejmuje 20 godzin, podzielonych na cztery dni – każdego dnia po 5 godzin. Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych. Pierwszego dnia uczestnicy zapoznają się z prawnymi i księgowymi aspektami rejestracji firmy. W kolejnych trenerzy podpowiedzą m.in., jak koncepcję biznesu dopracować w biznesplanie, jaki wybrać model działalności i zaplanować finanse oraz jakie działania marketingowe podjąć, aby dotrzeć z ofertą do klientów. 
 
- Kwestie marketingowe zostaną potraktowane bardzo szeroko i obejmą wszelkie działania konieczne do promowania firmy i jej produktów – od wydania dobrej ulotki, przygotowania interesującej i niezbędnej dziś strony internetowej po różne formy reklamy i promocji – dodaje Barbara Kostyra. 
 
Szkolenie poprowadzą doświadczeni doradcy biznesowi oraz przedsiębiorcy. Będzie niepowtarzalna szansa rozmowy z mentorami - praktykami biznesowymi, którzy podzielą się własnymi doświadczeniami i porozmawiają z każdym indywidualnie – udzielą praktycznych wskazówek: inż. Grzegorzem Lesiakiem, przedsiębiorcą i menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu w firmach zagranicznych i polskich, oraz Katarzyną Szudy, dyrektor zarządzającą agencją rekrutacyjną HR Contact, której firma prowadzi działalność gospodarczą w Inkubatorze Technologicznym Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego AEROPOLIS w Jasionce. Będę również praktycy w określonych dziedzinach: Agata Gutowska - radca prawny RARR S.A.; Renata Bartnik - doradca księgowo-podatkowy RARR S.A., dr Tomasz Hermaniuk - adiunkt Uniwersytetu Rzeszowskiego w Katedrze Marketingu i Przedsiębiorczości, przedsiębiorca i ekspert; dr Marta Czyżewska, adiunkt Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, właściciel firmy szkoleniowo-doradczej, specjalizująca się w tworzeniu modeli biznesowych, biznesplanów, pozyskiwaniu finansowania dla przedsiębiorców. 
 
Warsztaty „Przedsiębiorczość w pigułce” odbędą się w budynku Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. przy ul. Szopena 51 w Rzeszowie. 
 
Zapisy trwają do 17 października. Liczba uczestników jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w czterodniowym szkoleniu kosztuje 200 zł. Ta kwota obejmuje także ciepły posiłek oraz kawę, herbatę i wodę. Uczestnicy są proszeni o przyniesienie laptopów, na których będą pracować nad biznesplanem. Zgłoszenia Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. przyjmuje pod adresem: akomaniecka@rarr.rzeszow.pl. W zgłoszeniu wystarczy podać imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon kontaktowy. Uczestnicy, którzy ukończą pełny 4-dniowy cykl warsztatów otrzymają zaświadczenia.
 
 
Informacji na temat warsztatów udzielają: 
 
Andżelina Komaniecka, Paulina Rączka, akomaniecka@rarr.rzeszow.pl, 17 86 76 206
 
Jacek Smulski, 603 430 157
 
HARMONOGRAM WARSZTATÓW:
 
I dzień 
21 października 2019, godz. 14.00-19.00  
 
Rejestracja firmy – aspekty prawne i księgowe 
• Wybór formy prawnej i umowy w obrocie gospodarczym
• Formy opodatkowania i ewidencje dla celów podatkowych
• Rejestracja firmy 
 
II dzień 
22 października 2019, godz. 14.00-19.00
 
Od koncepcji biznesowej do biznes planu
• Źródła pomysłów na biznes
• Szablon modelu biznesowego w planowaniu wstępnej koncepcji biznesu
• Design thinking w projektowaniu i rozwijaniu oferty biznesowej
• Od koncepcji biznesowej do biznes planu – praca nad częścią opisową biznes planu
 
 
III dzień 
23 października 2019, godz. 14.00-19.00
 
Planowanie finansowe w nowym biznesie
• Plan finansowy dla przedsięwzięcia biznesowego: planowanie nakładów, kosztów i przychodów 
• Analiza efektywności i płynności planowanych działań, ich wpływu na bilans (stan finansów) firmy
• Harmonogram uruchomienia przedsięwzięcia 
• Tworzenie biznes planów z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego – część finansowa
 
IV dzień 
24 października 2019, godz. 14.00-19.00 
 
• Zapoznanie się z grupą wysłuchanie oczekiwań szkolących się oraz problemów
• Rola i znaczenie marketingu w organizacji
• Marketing mix - pojęcie i sposób działania
• Skuteczny marketing tradycyjny. Wybór strategii marketingowej
• Skuteczny marketing internetowy. Reklama, pozycjonowanie oraz lokowanie produktu
• Wykorzystanie social mediów w promowaniu własnej działalności lub produktu