Oba szkolenia organizuje Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego. Odbędą się za pośrednictwem Internetu. Są bezpłatne. Wystarczy się zarejestrować.

Akademia Aeropolis w październiku zaprasza na dwa szkolenia, które pomogą przedsiębiorcom ograniczyć koszty funkcjonowania firmy i znaleźć nowe nisze na rynku. 1 października br. twórca dochodowych startupów Rafał Maciąg opowie o tym, jak zarabiać na produktach cyfrowych. Natomiast 15 października adwokat Jakub Szkutnik wytłumaczy, jak płacić 5 proc. podatek dochodowy w firmie technologicznej. 

Po spowodowanej lockdownem przerwie z praktycznymi szkoleniami dla przedsiębiorców wraca Akademia Aeropolis. Jej idea związana jest z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym „Aeropolis” i na jego terenie – w Inkubatorze Technologicznym – odbywały się dotychczasowe spotkania. Najbliższe dwa wydarzenia – 1 i 15 października odbędą się jednak na platformie internetowej. – Powodem jest oczywiście sytuacja epidemiologiczna w kraju.

Mimo nowej przestrzeni sama forma szkoleń jednak się nie zmienia – zapewnia Mariusz Bednarz, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. – Zapraszamy najlepszych trenerów i specjalistów w swoich branżach, by pomóc przedsiębiorcom wprowadzić opłacalne rozwiązania w swoich firmach. Akademia Aeropolis to element konsekwentnie budowanego ekosystemu wsparcia przedsiębiorczości, jaki od lat realizujemy wspólnie z samorządem województwa podkarpackiego. Warto z eksperckiej wiedzy, którą oferujemy bezpłatnie, skorzystać, szczególnie w tym trudnym dla wielu firm okresie.

1 października o zarabianiu na produktach cyfrowych

Już w czwartek, 1 października br., od godz. 10.00 do 12.40, RARR zaprasza na pierwszy, webinar Akademii Aeropolis pt. „Jak tworzyć produkty? Od pomysłu do aplikacji”. To temat szczególnie ciekawy dla wszystkich osób, które uczestniczą w startupach, w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach projektują nowe lub rozwijają istniejące produkty cyfrowe. Spotkanie online poprowadzi Rafał Maciąg.  Jak zauważa ekspert, właściciele małych firm często nie wiedzą, w jaki sposób zastosować produkty cyfrowe w swoim biznesie. – Pomagamy im to ustalić, analizując rynek, na którym działają i dopasowując takie rozwiązania, które mogą przełożyć się na sukces biznesowy – wyjaśnia. – Pokazujemy metody systematycznego szukania nowych pomysłów, przydatnych rozwiązań. Ludzie zazwyczaj jakieś pomysły mają, ale problemem jest ich weryfikacja, ocena i wartościowanie. Na szkoleniu Akademii Aeropolis pokażemy proces, od planowania po realizację, sposoby mierzenia, porównywania i minimalizowania ryzyk, sprawdzania hipotez. Uczestnik pozna sposoby zbierania wymagań do modelowania aplikacji, sposoby ich modelowania i dowie się, ile może na produkcie cyfrowym zarobić.

15 października o uldze podatkowej – IP Box

Na drugim z webinarów Akademii Aeropolis, 15 października br. o godz. 9.00, uczestnicy dowiedzą się, jak płacić 5 proc. podatek dochodowy w firmie technologicznej. Spotkanie poprowadzi Jakub Szkutnik, adwokat z Legalcheck.pl i wspólnik Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik. Od 13 lat zajmuje się obsługą prawną firm technologicznych. Projektuje oraz wprowadza standardy umów wdrożeniowych i utrzymaniowych. Wspiera firmy w procesach inwestycyjnych i korporacyjnych. Pomaga optymalizować koszty prowadzenia działalności.

– W 2019 roku weszła w życia nowa ulga podatkowa, tzw. IP Box, dzięki której możliwe jest opodatkowanie dochodu, jaki przedsiębiorca uzyskuje ze sprzedaży lub licencjonowania praw własności intelektualnej do produktów i usług. W takim przypadku dzięki IP Box zamiast standardowej stawki podatkowej 19% można zapłacić tylko 5% podatku dochodowego. Celem ulgi jest motywowanie przedsiębiorców do prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej – tłumaczy Jakub Szkutnik. – Ulga IP Box może być zastosowana zarówno w spółkach prawa handlowego, jak i przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Ulga weszła w życie dopiero w ubiegłym roku, więc jest jeszcze za wcześnie, aby podawać dokładne statystyki jak wiele osób z niej skorzystało. Jednakże jak wynika z naszych obserwacji cieszy się ona dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród firm z branży nowych technologii.

 

Iwona Kosztyła